23.9.2012

Hätäiset hiusvinkit ja dirty secret

Tässä tulee nyt se aiemmin lupaamani hiusvinkki kiireisille äideille. Tämä vinkki on hyvin yksinkertainen, ja ei vaadi mitään taitoja. Jos olet hyvä hiustenlaittaja, haukottelet varmaan vinkkiä lukiessani, mutta tämä on tarkoitettu niille, jotka ovat yhtä huonoja hiustensa kanssa kuin minä. Tämä pikku hiustenlaittokikka ei myöskään vie aikaa, joten se sopii niille, joilla on tosi kiire ja aikaa noin puoli minuuuttia (ja oikeasti ei sitäkään).
Minulla on pitkät hiukset, jotka sopivat siinä hyvin mielessä kiireiseen elämäntilanteeseen, että niitä ei tarvitse hirveästi laittaa. Siksi usein aamuisin laitankin jonkinlaisen nopean poninhännän.
Idea tähän hiusvinkkiin lähti uusimmasta Elle -lehdestä, jossa esiteltiin muotiviikoilta näytösmallien kampauksia. Yksi niitä oli ponnari, mutta pienellä lisällä. 





Hiukset on varmaankin ensin suoristettu ja ponnari oli tehty todella siististi, ja aseteltu niskaan. Muuten se oli ihan tavallinen ponnari, mutta nippu hiuksia oli kieputettu lenkin päälle, joka teki siitä ihanan tyylikkään ja huolitellun näköisen. Ohjeessa sanottiin, että hiusosio on irrotettu ponnarin alapuolelta ja kieputettu hiuslenkin päälle, ja päät oli tungettu pinneillä ponnarin alle ja sisään piiloon. Näin hyvin yksinkertainen kampaus oli saatu näyttämään tyylikkäältä ja huolitellulta. Noh, kokeilin kampausta ja pari kertaa tungettuani hiusosiota pinneillä kiinni, totesin, että ei toimi minulla. Jossain vaiheessa päivää pinnit singahtelivat pois ja ponnarin ympäri pyöritetty osio lähti irti koko ajan. Lisäksi tähän pinnien asettelun meni ihan liikaa aikaa aamulla (enemmän kuin se puoli minuuttia, joka minulla on aamuisin aikaa hiustenlaittoon). Tässä kuitenkin hyvä videovinkki siihen, jos joku muu onnistuisi vähän paremmin: http://www.videojug.com/film/how-to-make-a-perfect-ponytail-2

Sitten muistin joskus ostamani hiuslenkin, jossa on pieni osio samanvärisiä tekohiuksia kun itselläni. Sen kun kierittää valmiin ponnarin päälle, tulos on todella hyvä, eikä tumpelon (eli minun) tarvitse taistella pinnien kanssa. Ja näin myös näyttää siltä, että olisin edes vähän nähnyt vaivaa hiusteni eteen aamulla. Ainakin jo kaksi työkaveriani on menyt halpaan, ja kysynyt että "Wow, miten sä olet ton tehnyt?". Ja he ovat kuulkaa tarkkanäköisiä tyyppejä. ;)



Itse olen ostanut tämän hiusvekottimen muistaakseni jenkeistä, luultavasti Sephorasta, mutta kun se oli eräänä päivänä hukassa, huomasin ilokseni kauppareissun yhteydessä, että esim. Prismat myyvät ihan vastaavia hiuslenksuja. Lisäksi heillä oli myös toinen vastaava malli pienellä letillä. 
Jotta tällainen siisti ponnari onnistuisi parhaalla mahdollisella tavalla, ainakin minun hieman luonnonkiharaan taipuvat hiukseni vaativat sen, että hiukset on pesty ja suoristettu/föönattu suoraksi esim. edellisenä iltana suihkun jälkeen.
Tähän suoristamiseenkin minulla on pieni vinkki. Olen todella kyllästynyt suoristamaan tätä pehkoa aina pesun jälkeen, ja föönaaminenkin harjan kanssa kuivattamisen yhteydessä tuntuu ihan liian työläältä. Sitten huomasin, että Babyliss myy hiustenkuivaajia, jossa on tällainen suoristusosa valmiina, eli samalla kun kuivattaa hiuksia pesun jälkeen, niitä voi samalla suoristaa. Ostin siis tällaisen kuivaajan, jossa on suoristusosio ja nyt parin viikon käytön jälkeen se on kyllä helpottanut ainaista suoristusprojektia. Toki se ajaa saman asian kuin kuivattaminen ja harjalla föönaaminen, mutta on paljon helpompaa. Ja voihan sitä vielä sitten viimeistellä poninhännään suoristusraudalla jos siltä tuntuu. Tässä hyvä video siihen: http://www.videojug.com/film/how-to-do-a-straight-ponytail



Dirty secret

Kolmas pienen pieni vinkkini on niille, joille on joskus aamulla tullut yllättäen kiire. Vinkin nimi on kuivashampoo. Tämä on palastunut päivän niinä aamuina, kun on herätyskellosta huolimatta nukkunut pommiin ja hiustenpesuun aamulla ei ole enää aikaa. Kuivashampoota päähän, ja voit mennä niiden kanssa vielä yhden päivän. Ja jotta salaisuutesi olisi vielä ällömpi, on olemassa myös kuivahoitoaine, jonka kanssa noita kuivashampoolla käsiteltyjä hiuksia (tai niitä ei-niin-puhtaita hiuksia) voi laittaa paremmin. Myös hiuspuuterilla saa vähennettyä rasvoittuvia hiuksia.
Itse ostin ihan kaupan halpaa kuivashampoota, ja sen olen ihan hyväksi todennut. Vaikka käyttöä ei usein tulisikaan, kuivashampoo on pelastanut muutaman ihan järkyn aamun, joten minun kaapistani tätä tulee kyllä jatkossakin löytymään. Ja tämä merkkivinkki tuli muuten sukulaisteinitytöltä, joka on kuulemma kokeillut paljon erilaisia merkkejä. ;) Kuivahoitoaineen ostin Tigiltä. Ja kuten noissa pulloissakin lukee, "Rock your style one more day" ja " Just when you thought your secret couldn't get any dirtier..". ;-)







PS. Leluarvonnan voittajat Hoo, kurkkaa edellinen postaus, toinen voittaja laittoikin jo viestiä..:)

13 kommenttia:

  1. hyvä vinkki ja huomenta! voisitko illalla laittaa noin hiukset..

    VastaaPoista
  2. Kuivashampoo on pelastanut monta aamua täälläkin, loistava keksintö! Pitääkin muistaa ostaa sitä lisää kun edellinen purtilo pääsi keväällä loppumaan (kesällä ei ole ollut tarvetta kun ei ole ollut kiireaamujakaan).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kesällä tai siis ennen töiden alkua ei ollut tälle tarvetta kovin usein. Nyt on uusi pullo tuolla odottamassa :)

      Poista
  3. Hei kiitos! Meilläkin voisi olla harkinnassa tuo suoristajakuivaaja jos Silence TONNI koskaan hiljenee lopullisesti - siis elämäni ensimmäinen kuivaaja 80-luvun alkupuolelta (siis tuhatyhdeksänsataakahdeksankymmentä)..

    Samoin kuivashampoo on ihan loistava keksintö ihan puhtaaseenkin tukkaan - antaa pitoa. Tai hiuspuuteri tosiaan, jotka on vähän kuin samaa kamaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Ihana! :D Hyvä vaan jos kestää. Mulla nimittäin OLI todella hyvä pro kuivaaja, josta maksoin itseni kipeäksi, ja joka kesti kaksi vuotta ja sanoi sitten sopimuksen irti. :( Siksi ostinkin nyt tän uuden tällaisen suoristavan.

      Poista
  4. Hitsiläinen, just pyörittelin tuota kuivashampoota kaupassa kädessä. Oli niin kivan näköinen pullo ja olivat tarjouksessakin. Mutta epäilin sen pelittämistä.
    Ilmeisesti kokemukset on kuitenkin siis hyviä! Uskaltaiskohan?...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyllä olen tykännyt. En tiedä toimiiko kaikilla, mutta kannattaa kokeilla. On pelastanut kiireisen aamun ja hiuskatastrofin.. ;-D

      Poista
  5. Mä oon ihan onneton mun hiusten kanssa, joten tälläiset vinkit on kivoja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä jos joku muukin on, mä olen tosi surkea hiustenlaittaja :)

      Poista
  6. Nyt kun leikkasin jokin aika sitten otsatukan on kuivashamppoolle todellakin ollut tarvetta. Hiukset tulevat jo päivässä edestä likasennäköisiksi.. :/ Useita kertoja olen joutunut superiirreessä pesemään houkset lavuaarissa (!!?) ja kuivattamaan nopsasti vain otsatukan. Nyt mä sen shampoon hommaan, kiitos :) !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kans joskus ollut otsis ja jouduin myös harrastamaan tota pelkän otsiksen pesua, vaikka muuten mulla ei kovin helposti hiukset rasvoitukaan. Sillon ois ollut tuolle kuivashampoolle tarvetta. Se on kyllä oikeasti hyvä kiireisen äidin hätävara. :)

      Poista
  7. Tuo hius-pampula-härveli on hommattava!! :) Kiitos vinkistä, tulee varmasti käyttöön. Kuivashampoo on ollut pomminvarma ensiapu jo toista vuotta ;) Toimii!

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit! :)